Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Remiss??

Av hemligt hemligt - 26 oktober 2011 17:15

Jag har en liten fråga som jag önskar att det finns någon/några som kan svara på?


Är det någon annan som fått remiss till äggdonation?


Jag läser överallt att kön är dtån 1-2 år, men våran läkare sa ca ett halvår?

fattar inte riktigt det, går man före om man har remiss?

 
 
Ingen bild

LadyNo Ägg

3 november 2011 16:51

hej!
Vänte tiden i stockholm är 1,5år-2år jag har aldrig hört talas om 6 månader. Om du har en donator med dig t.ex en syster, vännia kan du få en behandling inom 6 månader kanske din läkare försökte upplysa dig om detta. Men hur som helst om du inte har någon i din krets som kan donera till dig så räkna med att du få vänta på ett kallelse i ca 1,5år. Det är därför många åker utomlands + pga av det finns en åldersgräns i Sverige. Du kommer att få ett informationsblad till din hemadress och det står i den exakt hur mycket är din väntetid.

aggdonation2010@gmail.com

hemligt hemligt

8 november 2011 19:57

Men jag har hört att det är olika från landstig till landstig, vet ej om det stämmmer.
Och vi pratade om vi har någon som donerar ägg själv, om det har vi inte. M
Men ändå sa hon att det kan ta ca 6 månader. Känns ju konstigt att hon skulle säga det om det inte verkligen är så. Det ger ju bara falska forhoppningar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hemligt hemligt - 20 juni 2013 21:48

Fick iaf känna på att vara gravid, men fick missfall i 8 veckan. Hamnde in på sjukan och blev nersövd och skrapad. Men nu är det bara att ta nya tag, vi har ju 2 frysta ägg. Sen det blir iaf ett försök till när vi känner oss redo. ...

Av hemligt hemligt - 20 juni 2013 21:48

Fick iaf känna på att vara gravid, men fick missfall i 8 veckan. Hamnde in på sjukan och blev nersövd och skrapad. Men nu är det bara att ta nya tag, vi har ju 2 frysta ägg. Sen det blir iaf ett försök till när vi känner oss redo. ...

Av hemligt hemligt - 26 maj 2013 00:06

Tänkte att jag måste skriva ett nytt inlägg och berätta vad som händer, vet ej om någon följer denna blogg. Men om nu gör det så lämna gärna en kommentar då.   Skrev ju sista inlägget för lite mer än ett år sen och från det inlägget har det hänt ...

Av hemligt hemligt - 17 februari 2012 09:36

Nu är det bara den där väntan...Vet att remissen är skickad till sjukhuset som vi ska göra ÄD, men jag vet inte om vi kommer få nå papper därifrån. Vet som inte riktigt vad som händer härnäst, någon som vet det? ...

Av hemligt hemligt - 11 december 2011 01:11

Fick hem en kopia på pappret som kuratorn skrivit ihop. Man blev som glad när man läste det, stog så mycket positivt.   Vet någon vad nästa steg är? Vet att vi bara har själv ingreppet kvar, men får vi hem pappaer på en tid eller köplats? Känns...

Presentation

Vägen till ett barn?

Detta är min berättelse

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards