Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Barn?

Av hemligt hemligt - 2 oktober 2011 19:39

Har kollat reprisen idag av Barn till varje pris? som går på Svt, intressant serie.

Blir nog att följa den, man känner som igen det.


Frågan är ju bara att om man verkligen vill ha barn till varje pris, och för min del så vill jag verkligen det. Men jag är fullt medveten om

att det kan komma att kosta väldigt mycket och det är det som är synd.


Jag har sagt till min fru att jag ska uppfostra ett barn tillsamman med henne, sen hur det ska gå till är en annan sak.

Men jag är öppen för det mesta, nu är ju iaf första steget äggdonation, funkar inte det så får man se.


Problem ligger ju i att om man inte lyckas, hur många gånger ska man försöka då? Tänk om man gör 5 försök och ingen lyckas, då har man lagt ut rätt mycket pengar redan. Och den enda vägen sen är ju adoption och det är ju inte precis billigt.

Så om man gör ett försök och det misslyckas, då får man sig en tankeställare på hur man ska göra. Ska man redan då satsa på adoption?


En annan sak jag undrar är om livets mening är barn?

Enligt mig så är det JA!, jag längtar så otrligt mycket efter barn....


 
 
Carina

Carina

4 oktober 2011 14:45

Hej!
Vi ställde oss i adoptionskö samtidigt som vi började med äggdonation. Vi bestämde oss också för att ta en omgång i taget. Det är svårt att ta beslut då man ska sluta men jag tror ändå att man kanske känner det den dagen. Får man barn så är pengarna helt oviktigt.
Nu har vi fått våra tvillingflickor så nu har vi triss i flickor via äggdonation.
Carina

http://www.gabrieldahljonsson.bloggagratis.se

hemligt hemligt

4 oktober 2011 15:07

Hur många försök fick ni göra?

 
Ingen bild

Carina

8 oktober 2011 19:40

Vi har gjort 3 försök. Först ett färskförsök och då blev jag gravid direkt och vi fick vår första dotter. Nästa gång dog alla våra frysta embryo och vi fick göra en embryoadoption men då blev jag sjuk och det blev minus. Tredje gången gjorde vi ett nytt färskförsök och jag blev gravid med våra tvillingflickor.
Jag har nog lätt att bli gravid och mitt problem är att mina ägg är för gamla!

hemligt hemligt

17 oktober 2011 21:52

vart gjorde ni dom försöken?

 
FC/Elida

FC/Elida

26 oktober 2011 00:50

Jag ställde mig i adoptionskö när jag försökte med donatorinsemination första gången - och det är ett beslut jag är väldigt glad för nu. Även om jag gick vidare via IVF till embryodonation (jag är alltså hon singeln i programmet - så jag behöver ju både ägg och spermier) och med något som kan liknas vid chock blev gravid på första försöket. Nu slutade det med ett sent missfall men min kropp fungerade bra och det var kromosomfel som gjorde att fostret dog. Så mina odds är egentligen väldigt bra för just äd.

Jag tror att det är bra att fundera över sina gränser innan. Få något att hålla i. Vid inseminationerna hade jag inte det och det blev för många innan jag gick vidare till IVF och äntligen fick svar på hur det kunde bli så fel - jag hade dålig äggreserv (och dåliga ägg) innan jag var 30... I början verkade det ändå hoppfullt. Få ägg men embryon som var okej. IVF 3 dog alla i labb. Då hade jag redan bestämt att det inte skulle bli fler om mitt sista förbetalade inte fungerade. Och när de dog igen var det beslutet sunt.

Jag bestämde mig för att göra max 3 embrydonationer, det kändes mest statistiskt försvarbart. När jag fick sent missfall ansåg kliniken att det var som att börja om från 0 (fast med bättre odds för att graviditeten i sig gick bra) så jag planerar max 3. Sedan får det vara slut på magbarnsförsök vad som än händer. Har gjort ett som tyvärr misslyckades och planerar nästa så snart jag kommer fram i kön igen.

Jag önskar er jättemycket lycka till :-)

http://www.fertilitychallenged.wordpress.com

hemligt hemligt

26 oktober 2011 17:15

Tack tack!1

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hemligt hemligt - 20 juni 2013 21:48

Fick iaf känna på att vara gravid, men fick missfall i 8 veckan. Hamnde in på sjukan och blev nersövd och skrapad. Men nu är det bara att ta nya tag, vi har ju 2 frysta ägg. Sen det blir iaf ett försök till när vi känner oss redo. ...

Av hemligt hemligt - 20 juni 2013 21:48

Fick iaf känna på att vara gravid, men fick missfall i 8 veckan. Hamnde in på sjukan och blev nersövd och skrapad. Men nu är det bara att ta nya tag, vi har ju 2 frysta ägg. Sen det blir iaf ett försök till när vi känner oss redo. ...

Av hemligt hemligt - 26 maj 2013 00:06

Tänkte att jag måste skriva ett nytt inlägg och berätta vad som händer, vet ej om någon följer denna blogg. Men om nu gör det så lämna gärna en kommentar då.   Skrev ju sista inlägget för lite mer än ett år sen och från det inlägget har det hänt ...

Av hemligt hemligt - 17 februari 2012 09:36

Nu är det bara den där väntan...Vet att remissen är skickad till sjukhuset som vi ska göra ÄD, men jag vet inte om vi kommer få nå papper därifrån. Vet som inte riktigt vad som händer härnäst, någon som vet det? ...

Av hemligt hemligt - 11 december 2011 01:11

Fick hem en kopia på pappret som kuratorn skrivit ihop. Man blev som glad när man läste det, stog så mycket positivt.   Vet någon vad nästa steg är? Vet att vi bara har själv ingreppet kvar, men får vi hem pappaer på en tid eller köplats? Känns...

Presentation

Vägen till ett barn?

Detta är min berättelse

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards